Wednesday, January 7, 2009

A Story from UiTM

Bismillahirahmanirrahm..
Assalamualaikum wbt...

Alhamdulillah, selepas lama tak online..finally dapatjugak menjengah kat blog nie.. Kalian semua apa khabar??? Sebenarnya dah dua minggu saya berada di Universiti Teknologi Mara kampus Kedah.. Dah dapat kawan-kawan baru.. Stakat nie semuanya berjalan dengan baik.. Coursemate semuanya ok2 blaka... Yang paling best lecture2 kat sini semua sporting habis.. Kiranya proses P&P dapat berjalan dengan mudahnya...
Beban sebagai pelajar IPT nie tak la jauh beza dengan di matrikulasi.. Cumanya, kat matrik masih lagi ada peraturan2 dan undang2 yg pelajar mesti patuh seperti keluar outing... tp kat IPT nie quite bebas la... Namun, kena pandai2 la jaga diri.. jangan sampai terleka dan lalai dengan tujuan sebenar iaitu untuk mencari ilmu Allah sebagai harta di dunia.. Kat UiTM nie, saya amik jurusan undang-undang. Memang minat saya la... tapi.. Takpe, lupakan jer.. Mmg ada yang susah dan yang senang... Semuanya kena blajar dr mula la.. Bak kata pepatah english

'Journey for a thousand miles, begin with a single step'
.. Doakan kejayaan saya yer... Moga saya dapat survive kat sini..

0 comments:

Template by : kendhin x-template.blogspot.com